Instagram voor spirituele ondernemers. Instagram is op dit moment voor spirituele ondernemers een van de fijnste plekken om jezelf zichtbaar te maken. Doordat afbeeldingen namelijk centraal staan op deze social media, is het makkelijker om je eigen energie mee te geven aan je posts.
En juist dat is cruciaal voor ondernemers die werken met hun eigen gevoel en het gevoel van hun klanten. Daar past het meestal helemaal niet bij om zakelijk en strak te zijn. Alleen tekst dekt daardoor de lading meestal niet.
Je wilt laten zien, laten voelen wat je wilt zeggen.
Dat maakt het gebruik van afbeeldingen zo fijn.
En in dit artikel wil ik een aantal tips met je delen om je eigen energie nog meer mee te geven aan je posts op Instagram
Instagram voor spirituele ondernemers: je posts de juiste energie geven
Begin met het kiezen van de kleur die bij je past
Kleur is iets wat automatisch iets met ons gevoel doet. Het resoneert met je.
En daarom is online kleur van de belangrijkste dingen om bij stil te staan. Zij vormen namelijk onbewust de (gevoels)kaders van je boodschap.
Begin daarom met het kijken naar kleuren. Welk gevoel geeft elke kleur je en welke kleur resoneert met wat jij over wilt brengen?
Het is veel krachtiger om dit zelf te voelen dan uit te zoeken wat de algemene lading van een kleur is.
Je kunt natuurlijk ook een combinatie maken van meerdere kleuren.
Volg je eigen gevoel hierbij.
Dat kan best even tijd kosten en is soms echt even puzzelen, maar dat is helemaal oké.
Dit is je achtergrond kleur voor je stories en het liefst komt deze kleur altijd ergens terug in elke afbeelding die je gebruikt.
Hieraan gaan mensen je namelijk herkennen.
Kies je kernwoorden en kies op basis daarvan je lettertype
Wat zijn woorden waarvan je nu al weet dat je ze vaak gaat gebruiken?
Dat zijn je kernwoorden. Meestal heb je er een stuk of drie.
Een paar van mijn kernwoorden zijn bijvoorbeeld: liefdevol, loslaten en gidsen.
Zet die drie woorden bij elkaar in het programma waarin jij je posts ontwerpt.
Vervolgens kun je gaan spelen met je lettertype.
Welke lettertype past het beste bij de lading van de woorden?
Dat is het lettertype wat je gaat gebruiken wanneer je tekst in je afbeeldingen zet.
Begin iedere post van drie rakende woorden
Op Instagram zien mensen in de eerste instantie alleen de eerste drie woorden van de tekst die je schrijft.
Daarom zijn dit de meest belangrijke woorden van je tekst, deze moeten de lezer triggeren om heel je verhaal/boodschap te lezen.
Kies ze dus heel bewust en voel iedere keer weer of ze de juiste lading dekken.
En kies woorden die passen bij jouw energie.
Founder van ontspanninstuin.nl en momentjes.com.
Al ruim 16 jaar houd ik me bezig met spiritualiteit, psychologie en gezondheid (ook lichamelijk).
Voor mij hoort het allemaal bij elkaar.
Mijn passie is ‘intuïtie’.
Met alles wat ik doe heb ik dan ook de onderliggende intentie om je nog dichterbij jezelf en je eigen intuïtieve stem te brengen.
0 Reactie(s)