Een ochtendritme voor een goede dag

Posted on
een ochtendritme voor een goede dag

een ochtendritme voor een goede dagHoe je je dag begint kan de rest van de dag bepalen. Daarom is het dus ook heel belangrijk om een ochtendritme voor een goede dag te hebben, maar welke elementen moet je dan aan je ochtendritme toe voegen om een goede dag te hebben? Dat laat ik je graag even weten. 😉

Een ochtendritme voor een goede dag begint met…

Rust! Pak niet gelijk je mobiel of zet niet gelijk de tv aan als je wakker wordt, maar neem juist je rust. Dit kun je doen door even bewust met je ademhaling bezig te zijn, aan yoga te doen of te mediteren. Het gaat er om dat je even een momentje neemt voor je alle prikkels van de wereld gaat binnenkrijgen.

Voor mij persoonlijk is dat in de zomer goed te realiseren door even bij de vijver te gaan zitten en de karpers te voeren. Het maakt niet zo zeer uit wat het is, als je het maar even voor jezelf doet.

Eet gezond!

Echt heel veel mensen slaan hun ontbijt nog over of eten even snel. Gezond eten betekent ook dat je de tijd neemt om te ontbijten. Dit hoeft echt niet lang te zijn, maar ga er wel een bewust voor zitten. Proef je eten en zorg dat het vol vitamines zit. Eet bijvoorbeeld een lekker stuk fruit bij je boterham of muesli of drink verse vruchtensap.
Je lichaam zal je enorm dankbaar zijn de kans is groter dat je lichaam je steunt in het hebben van een goede dag.

Een ochtendritme voor een goede dag? Beweeg!

Daar moet je natuurlijk wel even de tijd voor vinden. Ik heb het dan ook niet over sporten, rennen of weet ik veel wat, maar beweeg even om je lichaam en energie op gang te brengen.
Je kunt een stukje wandelen, maar als je minder tijd hebt, is het ook goed om even een paar sit ups te doen of andere spieroefeningen. Breng je lichaam in beweging.
Dit zorgt voor een hele heldere geest en dat is natuurlijk heel belangrijk als je een goede dag wilt hebben.

Bepaal een doel voor die dag

Dit mag echt niet ontbreken in een ritme voor een goede dag. Je hebt dan namelijk iets om naartoe te werken en mee bezig te zijn. Je kunt je dan bij keuzes afvragen of het je dichterbij de doel van die dag brengt en misschien bij je levensdoel.

Neem ook een doel wat je kunt meten, al is het in je gevoel. Dit kan zijn dat je iemand hebt laten lachen of juist dat je met een gevoel van voldoening kunt gaan slapen.

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.