Hoogsensitiviteit in balans: 3 simpele, maar effectieve tips

Posted on
hoogsensitiviteit in balans

Hoogsensitiviteit in balans. Hoogsensitief zijn heeft leuke kanten, maar soms is het ook ontzettend lastig om goed in balans te komen en te blijven, daarom wil ik deze tips met je delen die je helpen je balans te vinden.
Het zijn simpele praktische dingen die je kunt integreren in je dag.

Je hoogsensitiviteit in balans brengen

Een tip voor in de ochtend: grond jezelf direct

Heel veel hooggevoelige mensen hebben een heel rijk nachtleven zonder dat ze het doorhebben.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je zielscontact hebt met je zielsverwanten en/of tweelingziel.
Of je maakt intensieve astrale reizen.
Ook verwerk je vaak alle prikkels die je overdag hebt opgevangen in je slaap, in je dromen.

Daardoor zijn we ’s morgens helemaal niet meer gegrond en als je jezelf dan niet even grondt, kun je de hele dag blijven ‘zweven’.
Dat zorgt er vervolgens weer voor dat je alle prikkels die je overdag oppikt nog slechter kunt afvoeren, waardoor je weer intensiever droomt.
En het gevolg daarvan is weer dat je ’s morgens nog slechter gegrond bent.

Jezelf gronden hoeft niet lang te duren.
Wat ik bijvoorbeeld graag doe, is heel bewust het moment dat mijn voeten de vloer raken ervaren.
Heel bewust de grond onder mijn voeten voelen en ook bewust mijn voeten op de grond ‘duwen’.

Een tip voor in de middag: was je handen om alles van je af te spoelen

Het helpt ook als je ’s middags een momentje hebt om weer even bij jezelf in te checken en je antennes weer naar binnen te halen.
Je handen wassen helpt hier enorm bij, want je kunt jezelf dan ook gelijk voorstellen dat alles wat niet van jou is, maar toch binnengekomen is, van je afgewassen wordt.
Je kunt ook je handen weer even voelen, jezelf handen bewust aanraken.
Een vraag die je op dat moment als ondersteuning aan jezelf kan stellen is: ‘wie ben ik en waar wil ik me nu op focussen?’

Een tip voor in de avond: creëer een klein avondritueel

Dit is je momentje om jezelf liefde en erkenning te geven, om weer even tot jezelf te komen.
Je kunt hier alles in doen wat bij je past en wat je fijn vindt.

Waar ikzelf van houd, bestaat uit de volgende stappen:

  1. even de diffuser in de slaapkamer aanzetten
  2. een kopje kamille thee zetten
  3. mijn gezicht wassen en verzorgen met een fijne crème.
  4. Mijn thee opdrinken en stilstaan bij de dingen waar ik dankbaar voor ben en waar ik naartoe wil gaan.
  5. De diffuser uitzetten
  6. Lekker slapen

Bij elkaar kost dit denk ik nog geen 10 minuten, maar het maakt een wereld van verschil.
Het helpt om uit de drukte van alledag en de maatschappij te komen.

En zo samen brengen deze drie dingen hoogsensitiviteit in balans (gedurende de dag).

Hoe zou jouw avondritueel eruit mogen zien?

 

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.