Je eigen spirituele praktijk starten is een prachtig iets. Het stelt je namelijk in staat om je missie te leven, je gaven te delen en anderen te helpen op hun spirituele reis. De afgelopen 3 jaar heb ik onwijs veel mooie mensen mogen helpen hun praktijk te starten of te laten groeien.
En, iedere keer kwamen daarbij 4 dingen terug waar stiekem niet genoeg bij stilgestaan wordt. Die dingen wil ik graag met je delen.
Je eigen spirituele praktijk starten: 4 simpele, maar hele belangrijke tips
Deze dingen klinken misschien simpel, maar als je voor deze echt de tijd neemt en er iedere keer opnieuw bij incheckt, maakt dat zo’n enorm groot verschil.
Deze dingen zijn namelijk belangrijk voor je eigen welzijn én voor het laten groeien van je spirituele praktijk.
Focus je op je eigen plezier
Het allerbelangrijkste bij het starten van je eigen spirituele praktijk is dat je plezier hebt in wat je doet. Wanneer je plezier hebt, stroomt je energie en krijgen je gaven echt de ruimte. Daardoor behaal je heel veel gave resultaten in je sessies. Daarbij heb je het zelf ook naar je zin en loop je niet leeg door je werk.
Dit zorgt weer voor meer mond-op-mond reclame, want het zorgt ervoor dat mensen zich beter bij jou voelen.
Houd rekening met je energie
Het hebben van een spirituele praktijk en het geven van consulten en sessies kan zowel lichamelijk als geestelijk veeleisend zijn. Je werkt namelijk met heel veel problemen van anderen. Je komt veel in aanraking met zware energie en intense emoties. Dat doet iets met je. Daarom is het is belangrijk om rekening te houden met je eigen energieniveaus. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet overprikkeld raakt. Zorg dus voor voldoende rust en manieren om zelf te ontprikkelen. Luister naar je lichaam en geest en geef ze wat ze nodig hebben.
Kies het juiste marketingkanaal
Marketing is een essentieel onderdeel van het runnen van een spirituele praktijk. Maar, niet alle marketingkanalen zijn gelijk gemaakt. Het is belangrijk om een kanaal te kiezen dat bij jou past en dat je leuk vindt om te gebruiken. Misschien hou je van het visuele aspect van Instagram, of misschien voel je je meer thuis op Facebook. Of, misschien, houd je net als ik veel meer van seo en je vindbaar maken via Google.
Wat je ook kiest, zorg ervoor dat je alles leert wat je over dat kanaal kunt leren. Maak jezelf daar een expert in.
Dat is misschien in de eerste instantie niet het leukste om te doen, maar als je iets hebt wat je leuk vindt en je weet hoe je het in moet zetten, gaat het veel makkelijker stromen.
Dit is ook het punt waar ik de meeste spirituele ondernemers vast zie lopen.
Ze komen de muur in zichzelf tegen die bestaat uit een combinatie van het worstelen met de zichtbaarheid van zichzelf en het niet leuk vinden van social media. Hier zit vaak ook een vleugje ‘angst voor negativiteit’ in verweven.
Zorg voor een duidelijk visie
In de wereld van de spirituele praktijken is het fijn om je te onderscheiden van de rest. Dit kun je het beste doen door een duidelijke visie te hebben. Een duidelijk standpunt dat echt kenmerkt waar jij voor staat.
Neem dit weer mee in je marketing. Dan val je namelijk steeds meer op en kunnen de mensen die bij jou passen je ook veel beter herkennen en voor je kiezen.
Founder van ontspanninstuin.nl en momentjes.com.
Al ruim 16 jaar houd ik me bezig met spiritualiteit, psychologie en gezondheid (ook lichamelijk).
Voor mij hoort het allemaal bij elkaar.
Mijn passie is ‘intuïtie’.
Met alles wat ik doe heb ik dan ook de onderliggende intentie om je nog dichterbij jezelf en je eigen intuïtieve stem te brengen.
0 Reactie(s)