Jezelf energetisch beschermen: 3 oefeningen

geplaatst op

Jezelf energetisch beschermen. Je bent op een verjaardag en precies die ene tante met die super zware energie komt naast je zitten. Ze is wel lief en bedoelt het goed, maar ze heeft zelf altijd het idee dat de wereld een slechte plek is die tegen haar is. Ze klaagt over alles en iedereen. Niks is echt goed en als het wel goed is, dan zit er vast een addertje onder het gras.
Ze heeft allerlei lichamelijke klachten en praat daar uitgebreid over, want de artsen maken fout na fout na fout.

Jij geeft om haar, houd van haar en wil haar geen pijn doen, dus je blijft zitten en luisteren. Ondertussen wordt je steeds vermoeider. Je krijgt last van je rug en je nek. Zelfs je buik begint op te spelen.
Je hoofd wordt zwaar en je kunt je niet meer concentreren. Je voelt zelfs somber worden alsof de wereld inderdaad zo’n vervelende plek is om in te leven.

Jezelf energetisch beschermen: 3 oefeningen

Hoe kun je met zoiets omgaan als je sensitief bent? Hoe kun je rustig naast je tante blijven zitten zonder zo leeg te lopen?

Oefening 1: jezelf van te voren beschermen

Als je van jezelf weet dat je zo sensitief bent, is het belangrijk dat je voorzorgsmaatregelen treft. Een van de makkelijkste manieren om dit te doen is door te visualiseren.
Het is belangrijk dat je een visualisatie kiest die goed voelt voor jou, die past bij je intentie. Dan werkt deze het beste.

Mijn favoriete visualisatie is een glazen wand. Deze zet ik helemaal om mezelf heen. Zo ben ik veilig, maar verbonden. Ik heb mijn eigen ruimte om helemaal mezelf in te zijn en niks kan echt binnen komen, maar ik ben er nog wel helemaal. Er staat niks echt tussen mij en de anderen. We kunnen elkaar zien en open communiceren.

Oefening 2: contact maken met jezelf in de situatie

Wanneer je begint te merken dat iemand je ‘leeg trekt’ of je beïnvloedt, dan is het tijd om weer naar jezelf terug te gaan. Dit kan al heel simpel door je aandacht naar je ademhaling te brengen. Diep en rustig ademhalen en dat bewust voelen. Voel je lichaam maar.
Vanuit daar kun je een momentje nemen om te voelen wat er emotioneel in je om gaat en in te checken bij je eigen mening.

Oefening 3: loslaten voor je weer thuis komt

Voor je weer je huis binnen stapt, mag je alles wat niet van jou is achter je laten. Zo houd je jouw huis sereen en zuiver.

Neem dus een momentje voor jezelf voor je door de deuropening heenloopt:

  • schud je handen even en schud zo alles van je af
  • stamp met je voeten, zodat je alles van je af stampt
  • Adem even diep in en uit, zodat je alle spanning van je af kunt blazen

Dit zijn natuurlijk ook hele leuke dingen om je kinderen aan te leren.

 

Het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf er de tijd voor gunt om dit soort oefeningen te doen. Het zal inderdaad eerst even veel en intensief zijn, maar je inzet wordt beloond.
Uiteindelijk wordt het steeds makkelijker en kost het steeds minder tijd en energie. Het wordt simpelweg een effectieve en fijne gewoonte.

 

Hooggevoelig, spiritueel, helderziend, heldervoelend en een beetje gek
Ik ben gewoon Scarlet en het is mijn doel om je te laten lachen, ontspannen en gewoon jezelf te laten zijn.

0 Reacties

Reageren

Je mailadres wordt niet getoond