10 snelle tips voor als je hoogsensitief bent

geplaatst op
tips voor als je hoogsensitief bent

tips voor als je hoogsensitief bentDeze snelle tips voor als je hoogsensitief bent, zijn simpel en makkelijk toepasbaar. Bij sommige zul je misschien zelfs denken: ‘dit is zo simpel, dat het bijna geen effect kan hebben.’ Toch heeft elke tip waarde en effect als je hoogsensitief bent. 

1. Zorg dat je voldoende water drinkt

Juist als je hoogsensitief bent, is je lichaam extra gevoelig en uit het alles wat je voelt denkt en wat fysiek niet helemaal goed gaat.
Water helpt jouw lijf enorm bij het verwerken en ontladen van al die dingen. Het helpt die blokkerende energie af te voelen én de lichamelijke afvalstoffen af te voeren.
Water houd je geest helder en je lichaam gezond. Drink dus voldoende water. Een hele simpele, maar ook belangrijke tip voor als je hoogsensitief bent.

2. Blijf je altijd bewust van je ademhaling

Je ademhaling is ook zoiets. Het is zowel belangrijk voor je lichaam en haar functies als het goed functioneren van je geest en aura.
Een ademhaling die te snel en te hoog zit, zal je heel veel onrust geven en er ook voor zorgen dat je gaat zweven en niet kunt gronden.

3. Je mag even stil staan en niks doen

Iemand die hoogsensitief is staat vaak alleen stil als het lichaam en geest zo moe zijn dat er niks anders meer mogelijk is. Er is geen energie meer voor activiteiten of om überhaupt na te denken.
Als jij jezelf dus toe staat om stil te staan en niks te doen voor dat je echt moe bent, geef je jezelf de ruimte om even bij te tanken en te ontladen.
Stil staan is niet altijd er. Het is niet erg om even niks te doen en stil te zitten, want juist op die momenten gebeurt er heel veel.

Een hele belangrijke tip van de tips voor als je hoogsensitief bent.

4. Neem je tijd om na te denken, maar blijf niet hangen

Malen en piekeren. Twee energievreters die je vaak niet verder helpen. Pak een pen en papier en schrijf die punten uit waar je zo over loopt te piekeren. Schrijf uit hoe het precies in elkaar zit en wat je mogelijkheden zijn.
Schrijf je conclusie op en besluit wat je op basis daarvan wel of niet gaat doen.
Sta jezelf vervolgens niet toe om nog te blijven hangen. Elke keer als je gedachtes weer gaan piekeren, stop je jezelf en breng je je aandacht naar het hier en nu.

5. Wees eerlijk tegen jezelf en erken je emoties

Vechten tegen wat je voelt, maakt je alleen maar ongelukkig en machteloos. Je emoties gaan namelijk nog harder tegen je terugvechten. Dit kost je echt je rust, je energie en uiteindelijk kom je hierdoor nog verder van jezelf en je kracht te staan. Je wordt dan nóg gevoeliger.
Erken je emoties daarom, wees eerlijk tegen jezelf over wat je voelt en doe je best om je emoties met liefde en mildheid te omarmen en te begrijpen.
Hoe meer je dat doet, hoe krachtiger je wordt.

Deze tip is de tips voor als je hoogsensitief bent, die mij het allermeeste heeft opgeleverd.

6. Zeg ‘nee’ en zeg ‘ja’

Communiceer alsjeblieft duidelijk met je omgeving. Jouw onduidelijkheid maakt hun onrustig, waardoor jij nog onrustiger wordt.
Of het nu een ‘ja’ of een ‘nee’ is, zorg ervoor dat je het duidelijk uitspreekt. Soms is dit een hele lastige stap om te zetten, maar tegelijkertijd een met een groot effect en het geeft je echt een heerlijk voldaan gevoel als je dit gaat toepassen.

7. Geef je knuffel van vroeger een knuffel

Voel je je echt rot? Haal dan die oude knuffel van jou eens van zolder en ga daar eens lekker mee knuffelen. Dit zal je emoties sussen, geruststellen en ook oude emoties weer even een fijn gevoel geven. Misschien moet je dan juist even huilen om te ontladen, maar dat is zo fijn. 🙂

8. Focus je op de dingen waar je wel wat mee kunt

Lieve hoogsensitieve jij, je wilt iedereen helpen en er zijn zoveel situaties die je dwars zitten, maar je kunt niet overal wat aan doen. Het is niet jouw taak alles op te lossen of aan te pakken. Jij hebt je eigen deel toebedeelt gekregen en daar kun je wel echt wat mee.
Misschien is dat nu niet heel groot of veel, maar focus je daar juist op. Dan krijg je rust in je hoofd en kom je ook in je flow.

9. Luister goede muziek

Muziek spreekt tot onze emoties, zeker als je hooggevoelig bent. Het luisteren van goede muziek, die je een goed gevoel geeft, kan wonderen doen.
Zit je dus even lekker niet in je vel? Ga hier dan alsjeblieft juist even mee aan de slag.

10. Doe eens lekker gek

Gek doen kan zo ontzettend eng zijn, maar zoveel goede energie in jezelf losmaken. Dans, spring, lach, het maakt niet uit. Het geeft je een boost en maakt die fijne gevoelens vrij.

Dit waren de tips voor als je hoogsensitief bent.Wil jij meer met je hoogsensitiviteit en er gewoon goed mee leren omgaan? Dan is de cursus omgaan met hooggevoeligheid misschien iets voor jou.

Hooggevoelig, spiritueel, helderziend, heldervoelend en een beetje gek
Ik ben gewoon Scarlet en het is mijn doel om je te laten lachen, ontspannen en gewoon jezelf te laten zijn.

0 Reacties

Reageren

Je mailadres wordt niet getoond