Waarom je soms zo moe bent

Posted on
waarom je soms zo moe bent

Waarom je soms zo moe bent. Vandaag ben je moe. Je lichaam is moe en je hoofd is moe. Eigenlijk heb je geen zin om op te staan en aan de slag te gaan, maar je bent een doorzetter. Je staat op en dwingt jezelf om je klaar te maken voor de dag. Ondanks dat je geen zin hebt om te ontbijten, doe je het vandaag toch, maar want je weet dat het goed voor je is. Je vitaminepil sla je wel over, die heeft toch niet echt geholpen de afgelopen dagen.

Eigenlijk wil je stoppen, maar stoppen is geen optie. Je zorgt er dus ook nog eens voor dat je er netjes en verzorgt uitziet, alleen je haar werkt niet mee.

Waarom ben je soms zo moe? Waarom ben je vaak zo moe? Je gaat zo naar bed en je wordt zo wakker, maar gelukkig heb je wel oplevingen gedurende de dag.
Aan het einde van de dag voel je je niet voldaan. Je voelt je niet goed genoeg, want je hebt niet eens echt het beste uit jezelf gehaald. Dat is de reden dat je ’s avonds nog ligt te piekeren in bed en niet lekker slaapt, maar dat ben je de volgende dag alweer vergeten. Je bent namelijk de volgende ochtend alweer te moe om daarbij stil te staan.

Waarom je soms zo moe bent? Het is tijd om liever voor jezelf te worden

Als je dit echt herkent, is het allereerst tijd om naar de huisarts te gaan. Je wilt namelijk niet dat er iets met je lichaam is waardoor je jezelf zo voelt. Een vitamine D3 tekort of B12 tekort kan hier namelijk behoorlijk aan bijdragen.

Daarnaast is het tijd om oprecht liever voor jezelf te worden. Je hebt het recht om te genieten van het leven en juist energie te hebben, maar dat kan alleen als je goed voor jezelf zorgt. Als je dat niet doet, dan zul je (vaker) van deze dagen hebben. Dus zorg er in ieder geval voor dat:

 

  • Je de mensen die niet leuk tegen je doen op afstand houdt.
  • Jij jezelf niet te dienstbaar opstelt.
  • Je jezelf er steeds aan herinnert dat een zesje ook een voldoende is.
  • Jij genoeg eet en drinkt.
  • Je tijd voor jezelf maakt om te ontspannen en leuke dingen te doen.
  • Dat je jezelf focust op de oplossingen en positieve dingen die gebeuren.
  • Dat jij jezelf een schouderklopje geeft.
  • Jij jezelf en de dingen die voor jou belangrijk zijn een hoge prioriteit geeft.

 

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.