“Ik ben gewoon zo moe.” 3 manieren om meer energie te krijgen

Posted on

“Ik ben gewoon zo moe.”  Misschien hoor je dat jezelf met enige regelmaat zeggen of denken. Dat komt omdat je op dit moment zoveel dingen in je leven vermoeiend vindt. Bewegen is vermoeiend, naar zeurende mensen luisteren is vermoeiend en misschien is gewoon werken zelfs vermoeiend.

Hoe krijg je op zo’n punt in je leven weer meer energie terug?

3 manieren om meer energie te krijgen als je moe bent

Onderzoek waar je vermoeidheid ontstaan is en ga daar anders mee om

Het allerbelangrijkste is achterhalen waar je vermoeidheid vandaan komt. Wat maakt je nu werkelijk moe in het leven? Zijn het bijvoorbeeld de mensen om je heen of is het puur je werk?

Als je eenmaal moe bent heb je namelijk de neiging om van alles moe te worden. Elk beetje extra wordt dan te veel. Waar is het nu werkelijk mee begonnen?
Dat is namelijk het punt waar je aandacht aan moet besteden.

Soms is het nodig dat je daadwerkelijk stopt met iets of iemand, maar veel vaker is het al genoeg om weer te zoeken naar de positieve kanten en de dingen waarvoor je dankbaar bent.

Vitamine D3

Heel vaak is een vitamine D3 tekort een (mede)boosdoener voor je vermoeidheid. Vaak heb je naast vermoeidheid dan ook last van:

  • lusteloosheid
  • je slap voelen
  • spierpijn
  • gewrichtspijn
  • somberheid
  • concentratieproblemen

Als je het vermoeden hebt dat dit een rol kan spelen, ga dan alsjeblieft eerst naar de huisarts om dit goed te laten onderzoeken. Daarnaast kun je natuurlijk ook supplementen kopen bij de drogisterij.

Kom in beweging

Natuurlijk is dat nu niet iets waar je zin in hebt, bewegen. Je voelt je al niet lekker en komt niet echt goed vooruit en dan moet je ook nog eens gaan bewegen. Dit is een hele logische gedachtegang, maar beweging kan je juist weer energieker maken.
Door te bewegen gaat het namelijk weer stromen in je lichaam, maar ook in je geest. Dit is helemaal fijn als je vermoeidheid voortkomt uit stress en te veel prikkels binnen krijgen.

Dit betekent niet dat je gelijk moet gaan sporten. Wandelen of fietsen kunnen al wonderen verrichten. Maak het dus niet gelijk te moeilijk voor jezelf en leg de lat niet te hoog, maar ga dus bijvoorbeeld lekker een klein stukje wandelen.

 

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.