2 belangrijke tips voor een betere nachtrust

Posted on
tips voor een betere nachtrust

tips voor een betere nachtrustTips voor een betere nachtrust. Ben jij ook hooggevoelig en lig je met enige regelmaat ’s nachts te woelen, draaien en te piekeren, dan zijn deze tips waarschijnlijk precies wat jij nodig hebt om je nachtrust te herstellen.

Weg met je mobiel en tablet voor een betere nachtrust

Een van de oorzaken van een slechte nachtrust is je mobieltje vlakbij je bed hebben liggen. Hierdoor gebeuren er namelijk een aantal dingen:

  1. Je kijkt er op vlak voor je gaat slapen. Hierdoor verstoor je je melatonine huishouding en slaap je vaak lichter en minder goed.
    Daarnaast ben je ook geneigd om er op te kijken als je wakker wordt ’s nachts of in de ochtend. Hiermee geef je aan je onderbewustzijn aan dat je mobiel heel belangrijk is en raak je daar dus onbewust op gefocust. Dit wordt een gewoonte die je lichter laat slapen.
  2. Straling. Een mobiel geeft best geeft best veel straling af. Ik heb het zelf gemeten met een stralingsmeter en ben me echt rot geschrokken. Als je een hsp’er bent kan dit je nachtrust flink beïnvloeden zonder dat je echt door hebt wat er gebeurt.
    Als jij je mobiel op vliegtuigstand zet heb je hier haast geen last meer van. Moet je ’s nachts telefonisch bereikbaar zijn? Zet dan in ieder geval je 4G en wifi uit. Dat scheelt al heel veel.
  3. Geluid. Zet je mobiel niet op trillen of laat je geluid niet aan staan, maar zet hem echt op stil of op vliegtuigstand. Kort gezegd: als je overdag reageert op de trillingen en geluiden van je mobieltje, doe je dat ’s nachts ook.

Zorg voor voldoende frisse lucht

Dit is echt zo’n vergeten dingetje die heel veel invloed heeft. Zorg voor voldoende frisse lucht met zuurstof in je slaapkamer, dat helpt je om veel dieper te slapen. Zet bijvoorbeeld overdag of ’s nachts je raam op een klein kiertje.

Je kunt ook je kamer een keer in de twee dagen even goed door laten tochten door meerdere ramen op te zetten in het huis.

Het is misschien een koud, maar zorgt wel voor een betere nachtrust.

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.