Voeding en hooggevoeligheid

geplaatst op
Voeding en hooggevoeligheid

Voeding en hooggevoeligheidVoeding en hooggevoeligheid. Als je hooggevoelig bent, ben je net even wat gevoeliger dan ‘normale’ mensen met je emoties. Wat alleen vaak vergeten wordt is dat je lichaam ook gevoeliger is. Dit betekent niet alleen dat je emoties snel manifesteren in lichamelijke klachten, maar juist ook dat je lichaam gevoelig reageert op alles wat je erin stopt. Je bent dus ook gevoelig op voeding.

Voeding en hooggevoeligheid: wat is belangrijk

Wat daardoor enorm belangrijk is dat je ervoor zorgt dat je voldoende groentes en fruit binnen krijgt, maar ook dat je ijzer en andere voedingstoffen binnenkrijgt door het eten van vlees en vis.
Dit kan extra lastig zijn als je vegetarisch bent. Juist dan moet je deze dingen ondervangen door het eten van noten. Het liefst raad ik je dan ook aan om toch ook scharreleieren te eten.

Een gezond dieet gaat namelijk niet alleen om gezond eten, maar juist ook om gebalanceerd eten. Dat houdt in dat je ervoor zorgt dat je lichaam ook voldoende water binnenkrijgt en niet alleen genoeg fruit. Dat je ook zout en suiker binnen krijgt, al is het natuurlijk het liefst heel weinig. Je lichaam heeft het wel nodig.

Daar gaat het dan ook vaak fout. Het elimineren van voeding en voedingstoffen die eigenlijk nog geen klachten of problemen veroorzaakt hebben. Je lichaam heeft bijna alles nodig en dat is oké. Te veel daarentegen is natuurlijk altijd verkeerd. Dat is met alles zo.

Kijk dus aan het begin van de dag hoe jij ervoor kunt zorgen dat je fruit, water, groentes, vlees en ook een beetje koolhydraten (aardappels/brood) binnen kan krijgen op een goed verdeelde manier. Zo kun je beter ’s ochtends of ’s middags koolhydraten eten en ’s avonds meer groentes.

Luister naar je lichaam. Vul je dieet waar nodig aan met vitamines en voedingssupplementen.
Dat helpt je enorm om weer in balans te komen en niet te schommelen in je emoties.

0 Reacties

Reageren

Je mailadres wordt niet getoond